Kreowanie wizerunku marki a zaufanie internautów

Co trzeci użytkownik serwisów społecznościowych śledził markę w społecznościach – wynika z czerwcowego raportu IAB Polska „A Ty komu ufasz?”

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przeprowadził badania, z których wynika, że aż 43% aktywności w serwisach jest powiązanych z markami. Jest to bardzo dobry wynik i kolejny argument, aby tych nieprzekonanych, do działań w social media, przekonać. Wyniki jednoznacznie wskazują, że użytkownicy wirtualnej sieci mają duże oczekiwania, co do komunikacji produktowej.

Jak czytamy w analizie, tylko 15% internautów ufa informacji pochodzącej od firm w mediach, natomiast już 30% uważa, że informacje od firmy przekazywane za pomocą serwisów społecznościowych są wiarygodne. Natomiast 44% ufa informacjom płynącym przez social media od innych użytkowników marek i produktów. Wniosek jest jeden – marka otrzymuje większy kredyt zaufania, kiedy prezentuje się w serwisie społecznościowym. Banerom reklamowym, informacjom sponsorowanym ufamy mniej.

Czego oczekują członkowie społeczności od marki? Zaskoczenia, rozrywki, konkursów, dyskusji oraz informacji o produkcie. Serwis społecznościowy nie powinien być traktowany jedynie jako miejsce ekspozycji produktów i ofert. Nie należy jednak zapominać, że użytkownicy lubią profile marek właśnie ze względu na jej produkty. Treści ofertowe należałoby ubrać więc w ciekawą i zaskakującą stylizację. I stale pamiętać, że social media służą przede wszystkim do budowania i podtrzymywania relacji.

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.