Facebook – jaki model komunikacji z fanami jest najlepszy?

W jaki sposób moderować fan page, aby przyciągał aktywnych użytkowników? Jak połączyć dotychczasowe działania marketingowe z mediami społecznościowymi? Pisząc wprost: jak ugryźć Facebooka?

Choć wydaje się, że Facebook w naszym kraju szczyt popularności ma już za sobą, to jednak nie przestaje nas zaskakiwać swoimi zmianami. Tak jak zaskakują nas, niektóre firmy (często o ogólnopolskim zasięgu), które w żaden sposób nie wykorzystują potencjału tego medium. Nie chodzi tu bynajmniej o fakt, że ich na Facebooku nie ma. Nie wszystkie firmy muszą mieć tam profil. Wydawać się może, że zakładają profile „na próbę”. Ot tak! Z nastawieniem „zobaczymy co to jest, jak wygląda od środku”. I na tym koniec. Po pięciu wpisach zabawa marketingowca z Facebookiem się kończy. Przypominają sobie o nim od okazji do okazji – zazwyczaj podczas świąt, gdy wypada złożyć życzenia 😉

Czy tego chcemy czy nie – profil osobisty i firmowy na Facebooku jest jak wizytówka. Jeżeli już go założymy musimy o niego dbać. Najważniejsze – przed jego założeniem powinniśmy obmyślić strategię komunikacyjną i antykryzysową. Fan page na Facebooku wymaga przemyślanych działań. Podobnie, jak stworzenie strony internetowej (tworząc mapę strony).

W jaki sposób prowadzić fan page? Tu najczęściej pojawiają się dwa rozwiązania: model biznesowy i komunikacyjny. Jeżeli chcemy uskutecznić cele biznesowe poprzez promocję firmy, usług, produktów, informację o obniżkach cenowy – to Facebook nie jest najlepszym miejscem na tego typu działania. Dlaczego? Czy lubimy, jak na dzień dobry „wciska” nam się reklamę? Typu: „dziś bułki z serem po 50 groszy”, „w piątek dostawa marchewki”, a w sobotę dorzucamy katalog ofertowy. Można wybrać ten model, ale jest mało skuteczny. Nie pociągnie za sobą rzeszy aktywnych fanów.

Facebook to przede wszystkim komunikacja. Firma powinna budować relacje z klientami, kreować świadomość oferty i tworzyć pożądane skojarzenia z marką. W modelu komunikacyjnym chodzi o to, żeby nie mówić wciąż o produktach, ale by prezentowane treści i wartości wiązały się z marką. Przykład.

Osoba, która tworzy strategię działania na Facebooku powinna mieć wyważone podejście i do marketingu i do public relations. Powinna, tak po prostu, tak po ludzku, umieć komunikować się z innymi, odznaczać się empatią i kreatywnością. Do tego szczypta dobrego słowa ze strony szefa i mamy menadżera, jak znalazł 😉

Wnioski:
Zanim zaczniesz buszować po Facebooku – przemyśl swoje kroki.
Chcesz mieć aktywnych fanów wybierz model komunikacyjny.

Radom – siła w precyzji

🙂 Zapraszam, na jeden z lepiej prowadzonych fan page miejskich. Uczmy się od najlepszych 😉

Przeczytaj: Jakie korzyści niesie prowadzenie bloga firmowego?

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.