Facebook marketing – jakie wpisy angażują fanów?

Codziennie osoby zajmujące się social media zachodzą w głowę, co zrobić, by wpisy na Facebooku docierały do większej liczby użytkowników i spotykały się z ich zainteresowaniem. Facebook zmienia się cały czas, dlatego techniki, które stosowane były rok temu, teraz mogą pozostać niezauważone. Chcąc skutecznie kreować wizerunek firmy w internecie z nowinkami trzeba być za pan brat.

To, że jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, wiemy od wieków. Liczne badania, na każdym kroku, fakt ten podkreślają. Jedna z ostatnich analiz Instytutu Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej wykazuje, że prawie połowa Polaków w ogóle nie czyta książek. Pismo jest coraz częściej wypierane przez grafikę – symbole, rysunki, zdjęcia.

Nic dziwnego, że popularne stają się serwisy społecznościowe typu Pinterest. Zabawa w przypinanie obrazków na tablicy tak pochłonęła internetową społeczność, że serwis ten wspiął się w Stanach Zjednoczonych na trzecie miejsce, plasując się za Facebookiem i Twitterem. W Polsce ma już ponad 200 tys. użytkowników (dane z marca 2012).

W przypadku Facebooka zdjęcia i rysunki też mają duże znaczenie. Badania przeprowadzone przez Track Social pokazują, że najbardziej angażujące są wpisy ze zdjęciami. Najmniej angażują fanów Facebooka posty z linkami do stron zewnętrznych i udostępniane filmy. Po przeanalizowaniu 20 tysięcy wpisów na Facebooku badacze sugerują, że jeżeli zależy nam na angażowaniu fanów, powinniśmy załączać do postów fotografie. Poniekąd związane jest to z tym, że w ostatnim czasie Facebook znacznie powiększył zdjęcia, które pojawiają się w Aktualnościach (News Feed). Teraz nie sposób przejść obok nich obojętnie. Ciekawe zdjęcie zazwyczaj lubimy, komentujemy i często udostępniamy. Użytkownicy Facebooka dosyć chętnie też odpowiadają na pytania w ankietach.

HubSpot przeprowadził podobne badania analizując ponad milion wpisów. Według nich, najczęściej lubimy i dzielimy się zdjęciami a komentujemy wpisy tekstowe. Krótsze wpisy tekstowe częściej lubimy, dłuższe natomiast udostępniamy. Częściej też komentujemy wpisy o negatywnym wydźwięku.

źródło: hubSpot.com

Dlaczego tak bardzo liczy się zaangażowanie naszych fanów? Od czasu wprowadzenia Edgerank na Facebooku, każdy post i jego popularność przekładają się na kolejny wpis. Przykładowo, im więcej osób zaangażowało się w poniedziałkowy wpis tym większa szansa, że kolejny post zobaczy większa liczba fanów.

Czytaj także: Marketing a Facebook

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.