Facebook – reklama a marketing
O tym, czy reklamowanie firmy na Facebooku ma sens debatuje się od czasu debiutu serwisu na giełdzie. Ostatnie badania przeprowadzone przez comSocre wskazują, że ten sposób promocji firmy w internecie jest skuteczny.
Z wyników opublikowanych w raporcie „The Power of Like2: How Social Media Works” wynika, że użytkownicy Facebooka chętniej kupują rzeczy związane z markami, które polubili na swoich kontach. Serwis społecznościowy Facebook przeprowadził również własną analizę. Po przejrzeniu 60 kampanii reklamowych przeprowadzonych w serwisie stwierdzili, że połowa z nich zwróciła się co najmniej pięciokrotnie.
Reklama na Facebooku w ostatnim czasie stała się bardzo popularna. Nic dziwnego, że media tradycyjne, które w związku z tym tracą, próbują wyperswadować klientom ten rodzaj promocji.
Jedno jest pewne, każdy rodzaj reklamy należy dobrać odpowiednio do branży i produktu. Skuteczny plan marketingowy z celnie sprecyzowanymi założeniami na pewno pomoże przy wyborze najlepszych form promocji firmy.
Czytaj także: Marketing a Facebook