Facebook – reklama a marketing

O tym, czy reklamowanie firmy na Facebooku ma sens debatuje się od czasu debiutu serwisu na giełdzie.  Ostatnie badania przeprowadzone przez comSocre wskazują, że ten sposób promocji firmy w internecie jest skuteczny.

Z wyników opublikowanych w raporcie „The Power of Like2: How Social Media Works” wynika, że użytkownicy Facebooka chętniej kupują rzeczy związane z markami, które polubili na swoich kontach. Serwis społecznościowy Facebook przeprowadził również własną analizę. Po przejrzeniu 60 kampanii reklamowych przeprowadzonych w serwisie stwierdzili, że połowa z nich zwróciła się co najmniej pięciokrotnie.

Reklama na Facebooku w ostatnim czasie stała się bardzo popularna. Nic dziwnego, że media tradycyjne, które w związku z tym tracą, próbują wyperswadować klientom ten rodzaj promocji.
Jedno jest pewne, każdy rodzaj reklamy należy dobrać odpowiednio do branży i produktu. Skuteczny plan marketingowy z celnie sprecyzowanymi założeniami na pewno pomoże przy wyborze najlepszych form promocji firmy.

Czytaj także: Marketing a Facebook

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.