Kobieta w internecie
Kobiety w każdym wieku, niezależnie od statusu finansowego, wyrażanych ideologii, zainteresowań są użytkowniczkami internetu. Coraz więcej czasu spędzają w sieci. Stają się bardziej aktywne i widoczne. Obecnie 74% przedstawicielek płci pięknej korzysta z internetu codziennie.
Internautki można spotkać na forach internetowych oraz portalach tematycznych. Szukają tam informacji, dzielą się swoim doświadczeniem, udzielają rad, ale również czekają na fachową poradę, najlepiej ze strony ekspertów. Z 25% kobiet codziennie czytających/przebywających na forach, 20% z nich bierze czynny udział w dyskusjach prowadzonych na rozmaite tematy od mody, przepisów kulinarnych poczynając, na nowinkach technologicznych kończąc. Chętnie również czytają, komentują i publikują swoje przemyślenia na blogach. Pierwszym źródłem informacji o produkcie jest teraz internet. Siła internetu jest ogromna i reklamodawcy oraz firmy są tego świadome. Często korzystają w swoich działaniach marketingowych z reklamy internetowej i komunikacji poprzez internet.
Według najnowszych statystyk w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 53% wzrosła liczba kobiet korzystających z serwisów społecznościowych, głównie Facebooka. Już 56% społeczności Facebooka stanowią kobiety. Serwisy społecznościowe wykorzystywane są nie tylko jako platforma komunikacji ze znajomymi, ale również jako środek do zbierania informacji. Kobiety biorą udział w dyskusjach, dołączają do grona miłośników konkretnej marki perfum, linii odzieżowej. Szukają nowości, promocji, biorą udział w konkursach. Chętnie angażują się w działania marketingowe tworzone przez firmy, bo dzięki temu również mogą osiągnąć wymierną korzyść np. w postaci atrakcyjnego rabatu. Komunikacja poprzez Facebooka, portale kobiece, czy fora internetowe staje się przez to niezwykle istotna, wręcz konieczna.
Rozmawiają, opiniują, wymieniają się radami, ale równie chętnie kupują przez internet. 57% kobiet dokonuje zakupów przez Internet, a ponad 80% wyszukuje w sieci oferty zakupowe. Jest to forma wygodniejsza, szybsza, a niekiedy i atrakcyjniejsza. Często daje możliwość na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Dla osób kupujących przez internet dostępne są różne udogodnienia: promocje, upusty, darmowe wysyłki.
Informacje, opinie na temat produktu zdobyte przez internet, często rzutują na decyzje zakupowe.
Dlatego też istotne jest poprawne utrzymywanie relacji z internautami. Umiejętne prowadzenie komunikacji z kobietami, które przecież odpowiadają za 80% wydatków w budżecie domowym (wg emarketera, lipiec 2010), to podstawa tego, by wzmocnić swoją pozycję na rynku i zebrać grono wiernych klientek.
Kobiety coraz więcej czasu poświęcają na surfowanie po sieci. Reklamodawcy i firmy powinny być świadome, że jest to jeden z łatwiejszych sposobów na dotarcie do dużego grona odbiorców, którym można przedstawić swoją ofertę.