Komunikacja marketingowa i public relations w centrach handlowych

Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk… każde większe miasto w Polsce posiada co najmniej jedno duże centrum handlowe. W Polsce jest ich ponad 380, a w najbliższych 10 latach ich ilość ma wzrosnąć do 700. Skoro konkurencja jest aż tak duża, to w jaki sposób zabiegać o przychylność klientów?

Komunikacja internetowa oraz prowadzenie aktywnych akcji marketingowych i PR-owych przez agencje PR za pośrednictwem internetu to jeden ze skuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów.

Centrum handlowe to punkt obowiązkowy na mapie każdego większego miasta. Miejsce, które skupia kilkadziesiąt markowych sklepów, punktów usługowych, kawiarni, punktów rozrywki (kina, kręgielnie). Miejsce chętnie i często odwiedzane przez ludzi w każdym wieku. Przechodząc przez centrum handlowe klientów kuszą świetliste neony, kolorowe ubrania na manekinach stojących w witrynach sklepowych, pyszne desery i jeszcze smaczniejsze kawy z bitą śmietaną. A jak skusić klientów, by w ogóle przyszli do konkretnego centrum handlowego?

Promocja i komunikacja PR w internecie

Promocja centrów handlowych odbywa się poprzez organizowane w trybie cyklicznym lub okolicznościowym imprezy, akcje, koncerty, wystawy. Ważne jest, aby informacje o takich wydarzeniach właściwie rozpowszechnić. A jak jest to zrobić najlepiej i na największą skalę? Przez internet. Największe centra handlowe, takie jak Arkadia (Warszawa), Złote Tarasy (Warszawa), Manufaktura (Łódź), Galeria Krakowska (Kraków), Silesia City (Katowice) itp. doskonale zdają sobie z tego sprawę i chętnie korzystają z mocy, jaką dają im serwisy społecznościowe, blogi, dobrze skonstruowane strony internetowe. Dzięki nim komunikacja z klientami jest łatwiejsza.

Serwisy społecznościowe: Facebook marketing

Największe centra handlowe posiadają swoje profile na Facebooku, Twitterze, na których prowadzą stałą komunikację z klientami. Zachęcają do odwiedzenia i uczestnictwa w akcjach przez nich organizowanych. Na profilach urządzają również konkursy z nagrodami, a także informują o nowo otwieranych sklepach, chętnie odpowiadają na pytania klientów, a także zachęcają do podzielenia się opinią.

Newsletter i aplikacje mobilne

Częstym sposobem jest również informowanie klientów o nowościach i wydarzeniach poprzez usługę newslettera i aplikacje na smartfona. Klient na bieżąco posiada informację o wszystkim, co dzieje się i dziać będzie w centrum handlowym, dzięki temu żadna promocja, żadne wydarzenie go nie ominie.

Życie centrów handlowych tętni swoim miarowym, zazwyczaj szybkim tempem. Promocja internetowa i zaistnienie w sieci to recepta na utrzymanie poprawnych relacji z obecnymi klientami, a także na pozyskanie nowych.

W czym możemy pomóc?
Customer Publishing (magazyny, katalogi, newslettery)
Zarządzanie stroną internetową
Blogi i pisanie tekstów SEO PR
E-marketing (Kampanie reklamowe, kampanie mailingowe, strony www, aplikacje)
Social media
Biuro prasowe

Wycena: magdalena@fanfar.pl, tel. 695 214 487

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.