Marketingowa magia SPA w internecie
Masaż tajski, maseczka błotna, bicze szkockie czy aromatoterapia – salony odnowy biologicznej stają się coraz bardziej popularne. Zabiegi pielęgnacyjne w nich oferowane kuszą klientów szukających spokoju, relaksu i piękna.
Jak jednak dotrzeć i opowiedzieć potencjalnym klientom o ofercie? Jak reklamują i komunikują się z klientami salony SPA w Polsce? I w jaki sposób próbują zawalczyć z konkurencją?
Strona internetowa i SEO PR
Najprostszym sposobem dotarcia do dużej liczby klientów jest dobrze zbudowana i poprawnie prowadzona strona internetowa. Zazwyczaj są one eleganckie, utrzymane w tonacji ciepłych kolorów, w tle gra spokojna, relaksacyjna muzyka. Na stronie można znaleźć większość interesujących informacji o ofercie, poszczególnych zabiegach, cenach, ale nie tylko. Coraz częściej strony te zawierają zakładkę aktualności, na których przedstawiane są prowadzone akcje promocyjne, informacje o rabatach, polecane pakiety zabiegów, itp. Dbając o klienta, dostarczając mu podstawowych informacji, komunikując się z nim, łatwiej można go przekonać do własnej oferty. Przy redakcji treści na strony internetowe niezwykle istotna jest wiedza i umiejętność poprawnego pisania tekstów, zgodnie z zasadą SEO PR. SEO PR ułatwia pozycjonowanie strony. Wiadomo, im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa na to, że więcej odbiorców trafi na stronę.
Prezentacje filmowe YouTube
Kolejnym sposobem promocji jest dołączanie prezentacji multimedialnych obiektów SPA, a także poszczególnych zabiegów. Zaobserwowanym działaniem jest umieszczanie filmików na YouTube lub bezpośrednio na stronie, by zobrazować klientom jak wspaniale jest zrelaksować się w miejscach specjalnie do tego przystosowanych.
Marketing Facebook i SPA
Obecność na portalach społecznościowych jest już obowiązkiem, jeśli chce się prowadzić skuteczną komunikację ze swoimi klientami. Zachęcanie przez zadawanie pytań, informowanie o promocjach, umieszczanie zdjęć czy to na Facebook.com, czy na Twitterze jest często praktykowanym działaniem.
Blogosfera w promocji SPA
Coraz więcej salonów odnowy biologicznej pojawia się również na blogach w celach informacyjnych, ale również, a może przede wszystkim promocyjnych. Akcje organizowane przez blogowiczów m.in. „Pływasz do woli, aż Cię głowa nie rozboli” czy „najwSPAnialszy zabieg” prowadzony wraz z salonami SPA motywują do aktywności. Dzielenie się swoimi opiniami, polecanie konkretnych zabiegów, wizyt w ośrodkach SPA, odgrywa kluczową rolę w pozyskiwaniu nowych klientów.
Ważnym elementem promocji, działającym na odbiorców, jest też współpraca ze znanymi, rozpoznawalnymi osobami. Ośrodki SPA zapraszają osoby medialne do reklamowania swojej oferty. Wizerunek do tej pory ośrodkom SPA użyczały m.in. Renata Dancewicz, Anna Przybylska.
Salonów odnowy biologicznej z każdym rokiem przybywa, jak i osób, które decydują się na korzystanie z ich usług. Wyróżnienie się na rynku, wśród konkurencji, jest niezbędnym elementem, by odnieść sukces i utrzymać swoich klientów, a także zdobyć nowych. Prowadzenie akcji marketingowych oraz PR-owych za pośrednictwem internetu jest niezbędnym elementem zachęcenia odbiorców do siebie.