Modne internetowe zakupy
Buty, torebki, sukienki, spodnie, kolczyki… Teraz nawet nie trzeba wychodzić z domu, żeby te wszystkie rzeczy znalazły się w szafie. W dobie nieustającego braku czasu rozwiązaniem stają się zakupy internetowe, które zyskują na popularności. Już ponad 67% użytkowników Ceneo.pl preferuje właśnie taki rodzaj zakupów ubrań i dodatków.
Dlaczego wybieramy sklepy internetowe?
Portali internetowych oferujących sprzedaż ubrań, butów i dodatków z roku na rok przybywa, tak jak i zwolenników dokonywania zakupów w ten sposób. Z jednej strony podyktowane jest to szukaniem oszczędności czasu, bo eliminuje się czekanie w długich kolejkach do przymierzalni i kasy oraz sam etap poszukiwań interesującego nas produktu. Z drugiej strony często jest to również sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Sklepy internetowe oferują niższe ceny, dodatkowe rabaty, darmowe przesyłki i zwroty bez zobowiązań. Co więcej, szukać i kupować ubrania można w każdym czasie o każdej godzinie 7 dni w tygodniu. Z tego powodu jest to dobra alternatywa dla osób, które z różnych powodów nie lubią, nie chcą, nie mają czasu na zakupy w sposób tradycyjny. W internecie można znaleźć dosłownie wszystko! Każdy niedobrany czy niedopasowany do sylwetki zakup można oddać zazwyczaj w ciągu 10 dni.
Mężczyźni kupują więcej ubrań w internecie!
Wbrew pozorom kobiety nie zdominowały zakupów ubraniowych w sieci. Statystyki pokazują, że wynik pomiędzy mężczyznami, a kobietami jest wyrównany i stanowi 51%:49% z lekką przewagą dla… mężczyzn! Tak, to mężczyźni nieznacznie, ale przodują w zakupach ubrań w sieci, a to głównie dlatego że chcą ominąć tłumy w marketach, sklepach. Są bardziej zdecydowani, nie przywiązują również wielkiej wagi do nieco różniącego się od zaprezentowanego na zdjęciu koloru czy rozmiaru kupionego ubrania.
Kobiety z kolei dokonują zakupów przemyślanych i zaplanowanych, szukają konkretnego produktu, a także ubrań, które trudno jest dostać w miejscu ich zamieszkania, nowych kolekcji, unikalnych rozwiązań własnej stylizacji.
To właśnie do kobiet jest skierowana większość powstających sklepów internetowych, których promocja nastawiona jest na zdobycie jak największej liczby klientek. Strony sklepów internetowych z ubraniami według statystyk są obecnie bardzo często odwiedzane, a na zakupy za ich pośrednictwem decyduje się prawie 70% odwiedzających. Trzeba tu dodać, że są to głównie ludzie młodzi (ponad 65%), osoby starsze stanowią niecałe 3% wszystkich kupujących.
Promocja sklepów internetowych z ubraniami w sieci
Portale internetowe prowadzące sprzedaż ubrań, butów a także dodatków w sieci prześcigają się w możliwości zaprezentowania swojej oferty, jak największej liczbie potencjalnych klientów. Dlatego też działania prowadzone w internecie odgrywają tu dużą rolę.
Właściwie zbudowana strona internetowa, czytelna i łatwa w obsłudze platforma sprzedaży internetowej, a także dobrze dobrane zdjęcia z opisem produktu to połowa sukcesu. Spozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.pl na pierwszych miejscach, a także reklama za pośrednictwem Google AdWords czy banerów umieszczanych na często odwiedzanych stronach internetowych, jak również obecność w serwisach społecznościowych (Facebook.com) czy prowadzenie bloga, angażowanie się na forum internetowym dopełnia obrazu promocji w internecie i gwarantuje sukces w tej dziedzinie. Nie wspominając już o innych formach promocji poza sieciowej, jakim jest wysyłka katalogów (np. bon prix), czy reklama telewizyjna (np. zolando.pl). Wszystkie działania prowadzone przez sklepy internetowe mają jeden cel: wypromowanie się i zyskanie jak największej liczby klientów.
Tylko profesjonalnie prowadzone działania informacyjne i promocyjne mogą sprawić, że użytkownicy zaufają danej firmie i zdecydują się na kupno za ich pośrednictwem ubrań i butów.
