Po co mi strategia public relations? Słów kilka o tym, dlaczego małe firmy powinny zainwestować w wizerunek.

Masz pomysł na projekt? Na kartce zapisujesz biznes plan. Są cele, analiza SWOT, a w budżecie uwzględniasz nawet projekt i wydruk wizytówek, ulotek oraz wykonanie banera. I na tym kończy się plan na marketing przedsiębiorstwa. Powtarzasz sobie, że chcesz przecież rozkręcić salon urody, a nie agencję reklamową. Czy słusznie?

Tym sposobem powstaje kolejny salon spa, sklep internetowy z odzieżą dla dzieci, czy piekarnia niczym nie odróżniająca się od konkurencji. A przecież nie o to nam chodzi rozkręcając biznes. Chcemy się wyróżniać, robić dobrze swoją pracę i zarabiać. Czy jest to jednak możliwe skoro pozostajemy niewidoczni dla otoczenia?

Stuart Henderson powiedział: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.” Podpisujemy się pod tym stwierdzeniem obiema rękami. A Wy?

Niestety, często zdarza się, że zwłaszcza mikro i małe przedsiębiorstwa nie inwestują w swój wizerunek. Zapominając o tym, że już na etapie tworzenia biznes planu należy stworzyć strategię public relations. Strategia PR, to kompletna dobrze opowiedziana historia. A dobrze opowiedziana historia twojej firmy przekłada się na jej rozpoznawalność i efekt końcowy, jakim jest również sprzedaż.

Nie bójmy się public relations. W kolejnych wpisach pokażemy, że stworzenie strategii nie jest wcale takie trudne.

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.