PR firmy a blogi

Blogi cieszą się dużą popularnością wśród internautów. Połowa czytelników blogów szuka na nich informacji dotyczących produktów – tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą IIBR. Jak wykorzystać ten fakt w strategii komunikacyjnej firmy?

Zakres tematyczny blogów jest bardzo szeroki. Praktycznie każdy znajdzie dla siebie blog, który będzie odpowiadał jego zainteresowaniom, czy to motoryzacja, moda, książki, kulinaria. Duże zainteresowanie blogami od jakiegoś czasu wykorzystują również firmy, które w ramach strategii PR współpracują z blogerami. Współpraca pomiędzy firmą a blogerem może polegać na testowaniu produktów, przeprowadzeniu konkursów bądź kampanii reklamowej itp.

Według przeprowadzonego badania aż 2/3 internautów deklaruje, że zdarza im się czytać blogi, a 30% z nim robi to przynajmniej raz w tygodniu. Oczywiście prym wiodą tu panie, co nie dziwi, gdyż to kobiety są głównie odbiorcami blogosfery.

Główną motywacją do czytania blogów wśród osób dojrzałych (50+) jest poszukiwanie informacji dotyczących nowych produktów. Ponad 30% badanych odpowiedziało, że blogi mają dostarczyć im rozrywki, a 29% wiadomości o nowinkach.

Twórcy blogosfery cieszą się podobnym zaufaniem co dziennikarze. Główne sfery zaufania do blogerów to: 47% opinie o produktach, 45% przepisy kulinarne, 20% recenzje kulturalne.

Obecność firmy w blogosferze i mediach społecznościowych powinna być przemyślanym elementem strategii public relations firmy. Dużym wsparciem dla firmy jest agencja PR, która specjalizuje się w tego typu działaniach.

Badania przeprowadziła firma IIBR drogą internetową. Udział w ankietach wzięło tysiąc polskich internautów w wieku powyżej 15 lat.

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.