SEO PR, seocopywriting, e-copywriting, czyli pozycjonowanie strony w Google
Określeń tego, o czym specjaliści SEM wiedzą już od dawna, przybywa. Niestety w praktyce zapomina się o tym, jak nawiązać współpracę pomiędzy SEO a PR
Odpowiedź na pytanie, które w tym momencie sobie zadajmy, jest proste. Polscy przedsiębiorcy, prowadzący zwłaszcza mniejsze i średnie firmy, dopiero niedawno uświadomili sobie, że firmowa strona internetowa to wizytówka, niczym pracownik na recepcji witający gości i klientów. Podczas tworzenia stron zapomniano w wielu przypadkach jednak o bardzo istotnej kwestii, czyli treści odpowiednio nasyconej słowami kluczowymi. Tymczasem pozycjonowanie strony to szereg czynności wpływających na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwarki. Należy zatem pamiętać o optymalizacji strony, rozbudowanej treści, i zdobywaniu linków. Stąd aby uzyskać satysfakcjonujące nas wyniki konieczna jest współpraca pomiędzy informatykiem a specjalistą PR bądź copywriterem, który będzie budować teksty pamiętając o zasadach SEO.
Copywriting a optymalizacja pod wyszukiwarki – skrót
Podstawowa i zasadnicza kwestia – należy zrezygnować ze sloganu marketingowego. Rzadko zdarza się, by szukając produktu w wyszukiwarkę wpisywać „najlepsza i najbardziej niezawodna suszarka”. Panie zainteresowane tym tematem wpiszą raczej i co zostało udowodnione np. „suszarki bosch”. Dlatego trzeba pamiętać, aby odpowiednie słowa kluczowe wpleść w tekst, nie tylko w sam tytuł czy lid.
Korzystajmy z odmian wyrazów. Jak pokazują statystyki frazę „agencja public relations” wpisało w wyszukiwarki w ciągu miesiąca ponad 12 tys. osób, natomiast frazę „agencje public relations” ponad 9 tys. Nie wiadomo, więc, którą opcję może wykorzystać potencjalny klient.
Używajmy słów bliskoznacznych. Najlepszym przykładem dla zobrazowania tej reguły jest określenie butów, w których chodzimy w domu. W jednej części Polski nazywamy to kapciem, w innej ciapem, w jeszcze innej bamboszem, laczkiem czy pantoflem. Sprzedawca tego obuwia, na swojej stronie internetowej powinien wziąć pod uwagę każdą możliwość.
Do podstaw należy natomiast zasada pisania krótkich zdań.
Wykorzystujmy również słowa używane powszechnie i specjalistycznie. To jasne: na stronie gabinetu dentystycznego nie będziemy przecież pisać o tym, jak wyrwać ząb poprzez przywiązanie go sznurkiem do klamki.
Najważniejszy w tym wszystkim jest umiar. Nie piszmy tekstu, w którym jednocześnie będziemy chcieli wypozycjonować kilkanaście fraz, bo efekt będzie marny.
Przeczytaj także: SEO PR.