Strony internetowe hoteli. Pozyskuj gości przez własną www

Wizerunek hotelu to złożony temat. Na to – jak goście widzą hotel, co o nim myślą – ma wpływ wiele czynników. Niestety, często strategia marketingu hotelu, z niewiadomych powodów, pomija sprawnie działające własne media. A tymczasem: hotele sieciowe pozyskują nawet 70% rezerwacji za pośrednictwem własnej strony internetowej. Jeżeli hotel nie może pochwalić się szyldem z globalną marką wówczas tych rezerwacji jest już dużo mniej. Jednak to nie powód, żeby traktować po macoszemu stronę internetową hotelu. Co zrobić, by pozyskiwać gości za pośrednictwem własnych mediów? Oto kilka wskazówek.
1. Firmowa strona internetowa hotelu wcale nie jest przeżytkiem! Strona www to hotelowa wizytówka i element wpływający na podjęcie decyzji o rezerwacji pokoju. Ważny jest własny system rezerwacji! Kontakt telefoniczny i e-mail nie wystarczy. Zwłaszcza, że większość badań pokazuje, że recepcjonista nie odbiera większości połączeń. Poza tym, wydłużamy proces rezerwacji pokoju. A to dodatkowa praca i dodatkowe koszty.
Nie zapominajmy o sprawnie działającej mobilnej stronie internetowej. Warto z agencją pr opracować ją tak, żeby na różnych etapach wyjścia ze strony zatrzymywała potencjalnego gościa na dłużej.
2. Media społecznościowe. Nie traktujemy ich z doskoku i nie upierajmy się przy tym, że nie mają wpływu na zainteresowanie naszym obiektem. Media społecznościowe są elementem strategii public relations hotelu. Zastanówmy się, jakie social media będą dla odpowiednie dla hotelu? Facebook to oczywiście podstawa wizerunku kreowanego w internecie. Warto jednak wiedzieć, że na YouTubie również może znaleźć się miejsce dla hotelu. Znacie Instagram? To świetny serwis to promocji hotelu.
3. Google. Tu i przede wszystkim tu warto dbać o wizerunek hotelu. Co wyświetla się na pierwszych pozycjach po wpisaniu „miasto + hotel”. Co wyświetla się na pierwszym miejscu po wpisaniu nazwy twojego obiektu? Czyżby serwis do rezerwacji hoteli? Zmień to. Postaw na reklamę AdWords.
4. Remarketing. Z pewnością spotkałeś się z tym pojęciem. Jest to reklama skierowana do tych użytkowników, którzy choć raz odwidzą daną stronę internetową. Na podstawie zebranych danych tworzona jest dla nich personalizowana reklama, która pojawia się np. w wyszukiwarkach, serwisach społecznościowych i na portalach tematycznych. Spróbuj, jaki wpływ remarketing będzie miał na wizerunek i liczbę rezerwacji w hotelu.
5. Copywriting, czyli pisz ciekawie, z polotem i tak, żeby dzięki treściom pozycjonować się naturalnie na wysokich pozycjach w Google. Zadbaj o przystępną i interesującą treść na hotelowej stronie internetowej oraz na swoich firmowych profilach w mediach społecznościowych.
6. Zadbaj o ciekawy i nieszablonowy newsletter bądź inną formę komunikacji z gościem za pośrednictwem poczty elektronicznej. Często spotykam się z tym, że zapisując się do newslettera na internetowej stronie hotelu nie dostaję nawet żadnego potwierdzenia zapisu. A w gorącym okresie wakacyjno-świątecznym nagle ktoś przypomina sobie o tym, że ma całkiem pokaźną bazę kontaktów i czas najwyższy przesłać wiadomość sprzedażową. Czy Ty też tak robisz?
7. Wykorzystuj mobilność. Nie wyobrażamy sobie już pobytu w hotelu bez szybkiego połączenia z internetem. Jesteśmy online praktycznie przez 24 godziny na dobę. Wejdźmy w interakcję z naszymi gośćmi właśnie za pośrednictwem wifi. Jak? Choćby ustawiając własną stronę internetową jako startową.
