W Radomiu startuje program Producenci Lokalni

26 producentów z Radomia i okolic przystąpiło do akcji wspierającej lokalny rynek. Inauguracją programu jest Festiwal Producentów Lokalnych, który rusza już we wtorek, 17 kwietnia w radomskim E.Leclerc

Polskie firmy z powodzeniem podbijają zagraniczne rynki. Polska jest największym w Europie i drugim na świecie producentem jabłek. Przykłady takich sukcesów można mnożyć. Niestety, w myśl przysłowia „Swego nie znacie, a cudze chwalicie”, niewielu o nich wie.

Podobnie jest z rynkiem lokalnym. Mniejszym i średnim przedsiębiorstwo niekiedy ciężko wyróżnić się na tle konkurencji. Mając niewielkie nakłady na promocję nie mogą konkurować na ogólnopolskim rynku, przez co często są mało znane w Polsce i rodzimym mieście.

Chcąc zmienić tę sytuację E.Leclerc zainicjował program „Producenci Lokalni”. Jest to roczna akcja współpracy pomiędzy radomskim hipermarketem a lokalnymi producentami. Do współpracy z hipermarketem przystąpiło 26 producentów. – W Radomiu i okolicach jest wielu producentów, którzy wyróżniają się towarem bardzo dobrej jakości i troską o klienta. Warto ich zatem wspierać i dać szansę na dalszy rozwój i zdobycie nowych odbiorców – uważa Marcin Figura, z zakładu masarskiego Krawczyk, który przyłączył się do programu.

W programie biorą udział głównie małe i średnie firmy, funkcjonujące w oparciu o rodzinne tradycje. Są to przedsiębiorstwa z branży m.in.: mięsnej, garmażeryjnej, nabiałowej, browarniczej, kosmetycznej, przetwórstwa owoców i warzyw. Program daje im kolejną szansę na zdobycie nowych odbiorców, zwiększenie swojej konkurencyjności, poszerzenie produkcji i zwiększenie zatrudnienia. – Rozwój lokalnych produktów i ich wytwórców ma przełożenie na nasze życie codzienne oraz lokalną społeczność. Producenci stwarzają miejsca pracy, promują region, a przede wszystkim oferują klientom dobre i sprawdzone produkty – tłumaczy decyzję o rozpoczęciu programu Thomas Renard, dyrektor E.Leclerc.
W ramach programu na terenie hipermarketu produkty Lokalnych Producentów będą dodatkowo wyeksponowane. Plakat z wizerunkiem właściciela przedsiębiorstwa wyróżni jego produkty na tle innych.

Inauguracją programu jest Festiwal Producentów Lokalnych, który rozpocznie się we wtorek, 17 kwietnia w radomskim E.Leclerc przy ul. Toruńskiej 1. Podczas niego radomianie będą mogli spotkać się bezpośrednio z lokalnymi producentami i wypróbować ich produkty.

Firmy biorące udział w programie „Producenci Lokalni” to: GoERTZ, Figand, Mlekpol-Rolmlecz, Jabłonna, Albo, Krawczyk, Sadełko, Wojtyniak, PPHU Activ, SAMAGROS, Witamina, PPH Smakosz, Amigos, Krokus, Mosso, Dawtona, Oskoła, Społem, PH Royal Brand, PPHU Gustaw, Zbyszko Company, Dionizos, Global Cosmed Group, Bingo, dr Irena Eris, Polska Róża.

Program „Producenci Lokalni” oraz Festiwal Producentów Lokalnych patronatem honorowym objął Prezydent Miasta Radomia.

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.