Warszawa – promocja miasta przez internet

Jak najlepiej wypromować miasto? Czym przyciągnąć turystów i zjednać sobie mieszkańców? Jaki jest najlepszy sposób komunikacji miasto-mieszkaniec, miasto-turysta? Odpowiedź może być tylko jedna! Internet!

Aby osiągnąć pełny sukces należy wykorzystać siłę jaką mamy, czyli możliwości, jakie daje nam dziś internet. Pod lupę bierzemy Warszawę i sposób promocji naszej stolicy w sieci. Realizowana jest ona na kilka sposobów: przez samorząd miasta, agencje PR-owe, niezależnych miłośników Warszawy, itp. Największy oddźwięk mają profesjonalne działania agencji PR-owych. Promocja przez Facebook.com i posiadanie na nim profilu to niemal obowiązek każdego miasta, firmy, produktu, który chce zaistnieć w szerszym odbiorze. Miasto Warszawa ma kilka fan page’ów: Warszawa, Warszawa da się lubić, Warszawa nieznana, Warszawa stolica Polski, itp. Komunikacja prowadzona za pośrednictwem Facebooka przynosi wymierne korzyści, ponieważ informacje o organizowanych akcjach marketingowych, wydarzeniach planowanych w mieście oraz spotkaniach kulturowych, rozrywkowych dzięki temu docierają do większości zainteresowanych zarejestrowanych na stronie. Ponadto, zamieszczone zdjęcia na fan page’ach ukazują Warszawę w zupełnie innym świetle i na różne sposoby

Twitter jest kolejnym narzędziem promocji Warszawy w sieci. Ukazują się na nim cyklicznie informacje o tym co się będzie działo w mieście, gdzie warto pójść, co zobaczyć. Mieszkańcy Warszawy oraz turyści informowani są również za pomocą newslettera, na który można zapisać się za pośrednictwem stron internetowych. Na skrzynkę mailową przychodzą wówczas bezpośrednio wiadomości z miasta, o mieście oraz informacje o najbliższych wydarzeniach i akcjach.

Promocja odbywa się również dzięki właściwe skonstruowanej stronie internetowej. Warszawa posiada kilka takich stron – jedna oficjalna, głównie informacyjna, kolejne podzielone według celu i rodzaju, m.in. turystyczna, kulturowa, historyczna czy promocyjna, itp. Tym zajmują się agencje PR-owe, których zadaniem jest zwrócenie uwagi na poszczególne elementy stolicy i uwypuklenie ich w taki sposób, by każdy mieszkaniec i turysta mógł się „Rozkochać w Warszawie” (zgodnie z oficjalnym hasłem reklamującym Warszawę w Polsce i na świecie „Zakochaj się w Warszawie”).

Duża akcja marketingowa miała miejsce w okresie wiosennym 2012 roku, kiedy to Polska jako jeden z gospodarzy Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej miała swoje przysłowiowe 5 minut. Powstawało wówczas wiele filmików, spotów, artykułów, które znaleźć można było w sieci na youtube.pl, onet.pl, blogach (oficjalnych i nieoficjalnych). Wszystkie te działania miały na celu wypromowanie Warszawy i zachęcanie do jej odwiedzenia, poznania stolicy nie tylko w czasie wydarzenia sportowego.

Czy „Warszawa da się lubić”? Według tekstu polskiej piosenki jak najbardziej tak! Ale żeby ją polubić trzeba najpierw ją dobrze poznać, a żeby chcieć ją poznać trzeba najpierw zostać do tego zachęconym – promocja miasta przez internet to dobry pierwszy krok na tej drodze.

Polecane: Agencja PR – Warszawa

Udostępnij:

Magdalena Fularska-Pacholczak
Magdalena Fularska-Pacholczak
właścicielka
Właścicielka agencji public relations FANFAR PR, ekspert kreowania wizerunku marki, organizatorka spotkań dla przedsiębiorców „Biznes na Rynku”. Radomianka. Miłośniczka aromatycznej włoskiej kawy, pizzy i sycylijskich soczystych pomidorów. Amatorka skandynawskich kryminałów i książek branżowo-biznesowych. Do nowych działań nierzadko inspirują ją ciekawe miejsca i synek Jasiek.