Jak content marketing buduje wizerunek marki

„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content marketing z nimi rozmawia”.

Doug Kessler

 

Czym jest content marketing, inaczej nazywany marketingiem treści?

 

Stykasz się z nim na co dzień, przeglądając posty marek w mediach społecznościowych, czytając e-booki, oglądając filmy na YouTubie, czytając teksty na blogu, słuchając podcastów.

Tak! Dokładnie to właśnie elementy marketingu treści. Jeżeli chcielibyśmy posłużyć się teorią to możemy powiedzieć, że content marketing to strategia polegająca na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji treści przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorców. Celem tych działań jest zainteresowanie produktami bądź usługami firmy, tak aby nakłonić odbiorców do zakupu.

Popularność content marketingu eksplodowała w ostatnich latach, zwłaszcza po serii badań, które dowiodły, że internauci doświadczają tzw. ślepoty banerowej. Szybko okazało się, że internautom nie podoba się komunikacja jednostronna. Bardziej cenią sobie rozmowę z marką.

Firmy postanowiły więc swoim odbiorcom dostarczać wartościowe treści, licząc na to, że odbiorca odwdzięczy się zakupem produktów. Oczywiście, firmy nie żyją samą nadzieją, a działają według planu, który nie tylko pozwala im dobrać odpowiednie narzędzia, ale również analizować wyniki działań.

 

Jakie narzędzia wykorzystuje content marketing?

 

Strategia content marketingowa

 

Wyruszasz w nieznane – zabierz ze sobą mapę. Content marketing to szerokie działania, które mają zwiększyć nie tylko rozpoznawalność Twojej marki, ale przekuć tę widoczność na zysk. Stąd pierwszą rzeczą, jaką robimy jest opracowanie strategii content marketingowej.

Jakie narzędzia warto wykorzystać, kim jest odbiorca, jak ma wyglądać dystrybucja stworzonych treści, jakie efekty chcemy osiągnąć i jak będziemy je analizować? Jeżeli zależy Ci, by Twoja firma miała przemyślany plan na content, zleć agencji stworzenie strategii content marketingowej. Pierwszym krokiem jest dobry research, rozmowa, przyjrzenie się planom na przyszłość i wyznaczenie celów.

Podczas tworzenia strategii content marketingowej niezwykle ważne jest poznanie grupy odbiorców, ich zainteresowań i problemów, które chcą rozwiązać. Liczy się nie tylko dobór odpowiednich narzędzi, ale również przygotowanie całego planu dystrybucji. Spokojnie – skontaktuj się z nami – my stworzymy dla Ciebie całą strategię content marketingową.

Zleć nam stworzenie strategii content marketingowej

 

Marketing treści

 

Pisanie ciekawych i angażujących artykułów to podstawa content marketingu. Tworząc treści poradnikowe, pisząc informacje prasowe do mediów, wpisy blogowe, a nawet e-booki musimy mieć jednak na uwadze kilka rzeczy.

Po pierwsze – nie twórzmy nachalnych treści reklamowych.

Po drugie – nie zapominajmy o dystrybucji i monitoringu. A po trzecie – pamiętajmy, by dostosować kanał dystrybucji do odbiorcy i do publikowanej treści.

Pisanie tekstów na strony internetowe, copywriting do folderów i broszur to również działania, które muszą być wcześniej przemyślane, dlatego na start musimy nakreślić plan, cele i mierniki sukcesu dla całej komunikacji marki z klientem. O content marketingu musimy myśleć w szerszym kontekście zarządzania marką i połączyć wiele elementów, tych również związanych ze sprzedażą.

Poproś o wycenę projektu

 

Video content

 
To szalenie popularna forma zyskująca uwagę cały czas, szczególnie wśród młodszego pokolenia, które ma mniej barier przed nagrywaniem swoich wystąpień.

Video content to zarówno dłuższe formy prezentowane później na YouTubie oraz krótkie stories wyświetlane na Instagramie, Facebooku czy TikToku. Video content to jeszcze ciekawsza możliwość zaprezentowania firmy, a w połączeniu z innymi narzędziami marketingu treści kompleksowo buduje wizerunek marki.

Należy również zwrócić uwagę na fakt, że internauci coraz częściej szukają w Google interesujących fraz właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki wideo. Produkcja tego typu treści jest coraz łatwiejsza i decyduje się na nią wiele marek. Za pośrednictwem wideo nie tylko można ciekawie przedstawić firmę, produkty, usługi, ale przede wszystkim zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Dlatego tak ważne jest napisanie ciekawego scenariusza spotu promocyjnego i wciągnięcie internauty w storytelling marki.

Poproś o wycenę projektu

 

Grafiki

 

Od kilku lat rośnie znaczenie zdjęć w mediach tradycyjnych oraz w internecie. Grafiki, infografiki, wykresy, memy, kolarze zdjęć, prezentacje, graficzne posty w social mediach – to teraz podstawa tworzenia wizerunku wielu marek. Dlaczego?

Obraz potrafi w ułamku sekundy przekazać duży ładunek emocji. Potrafi bawić, inspirować i edukować, a w połączeniu z tekstem i wideo jest dopełnieniem całego wizerunku tworzonego przez marki w internecie. Warto więc w strategii content marketingowej wyznaczyć kierunki rozwoju dla każdej formy przekazu treści.

Jak grafiki i zdjęcia wpłynęły na rozwój gazet? Sami zobaczcie, jak The New York Times zmienił się od 1851 roku. Początkowo fotografia nie odgrywała w gazecie znaczenia, z czasem jednak wiele się zmieniło.

Poproś o wycenę projektu

 

Podcasty

 
Internet dał możliwość rozwoju nowym narzędziom marketingowym. W ostatnim czasie, również w Polsce, popularność zyskują podcasty. Jak na razie marki dość nieśmiało stawiają pierwsze kroki na tym polu, ale nie zmienia to jednak faktu, że własny podcast to genialny sposób na tworzenie wizerunku marki osobistej.

Tak, jak w przypadku wideo i zdjęć, podcast powinien być elementem całościowej strategii content marketingowej. Marketing treści ma ogromny wpływ na to, w jaki sposób marka będzie postrzegana przez internautów. A celem strategii budowania silnej marki, poza aspektami wizerunkowymi, powinna być też sprzedaż.

Dlatego warto narzędzia marketingowe wykorzystywać z głową, a przed rozpoczęcie działań, nakreślić porządny plan komunikacji marki.

Zleć napisanie strategii content marketingowej

 

Custom publishing

 
Nie samym internetem człowiek żyje. Można mieć więc profil marki na Facebooku, kanał na YouTubie, podcast, a nawet własny magazyn firmowy, gazetkę promocyjną bądź książkę!

Oczywiście w dzisiejszych czasach wszystkie formy drukowane mogą mieć również formę e-wydania. Jeżeli chcesz zlecić agencji wykonanie broszury, katalogu lub firmowej gazetki, trafiłeś w dobre miejsce. Zajmujemy się tym od ponad 10 lat! Nie tylko zaplanujemy cały projekt, począwszy od propozycji tekstów i stworzenia layoutu publikacji, ale również napiszemy artykuły, przeprowadzimy wywiady, zrealizujemy sesje fotograficzne, stworzymy grafiki, zajmiemy się składem graficznym, korektą końcową, a nawet wybierzemy dla Ciebie drukarnię i zajmiemy się koordynacją współpracy.

W skrócie – Ty masz pomysł, my przedstawiamy Ci plan i dostarczamy wydrukowane foldery, katalogi czy gazetki promocyjne.

Zapytaj o wycenę projektu

 

Dlaczego warto prowadzić marketing treści?

 
Jeżeli chcesz budować wizerunek marki, zwiększać jej rozpoznawalność i generować leady poprzez angażowanie odbiorców i utrzymywanie z nimi kontaktu to content marketing pomoże Ci w tych zadaniach.

Marketing treści jest też zupełnie niezbędny dla tych firm, których model biznesowy związany jest z prowadzeniem sklepu internetowego. Pisanie tekstów i sensowny copywriting wpływa bowiem na pozycjonowanie strony internetowej. To przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony i większe obroty.

Działania content marketingowe można również mierzyć, dlatego jeżeli wcześniej opracujesz odpowiednią strategię to są duże szanse, że marketing treści będzie dla Ciebie zarabiał.
Natomiast publikacje drukowane i elektroniczne typu katalogi, foldery i gazetki firmowe to nadal bardzo dobry sposób na przedstawienie produktów oraz podtrzymywanie relacji z klientami. Dzięki nowym technologiom taka publikacja może przybierać formę nie tylko elektroniczną, ale również zawierać elementy interaktywne (odnośniki do wideo, quizów, konkursów).

Jeżeli chcesz rozpocząć działania content marketingowe, to koniecznie pamiętaj o stworzeniu strategii, bo to ważny element zarządzania marką, który nadal kierunek wszystkiemu co robisz.

Poproś o wycenę

 

Komu pomagaliśmy tworzyć marketing dla firmy?

 

leclercgaleria-slonecznaaquapark-radomneoflamnapoleoncatspij-tanioactivemobi-website-builder1auto-jare-pointkombud-saZębiecspecjalistyczna-pracownia-analiz-lekarskichitmmazowieckie-centrum-sztuki-wspolczesnejnorbit-bookingvertabelo

 

Realizacje w zakresie komunikacji marki

 

ITMOSFERA magazyn dla pracownikowGotowość małych i średnich firm na klienta mobilnegoGotowość małych i średnich firm na klienta mobilnegoGotowość małych i średnich firm na klienta mobilnegoZrozumiec biznes poradnikBiznez mock upMockup laboratorium zdrowiaMockup lab zdrowia środekAulotka mockupAulotka mockupKaruzelaRollup mockup

 
 

Możesz również dowiedzieć się więcej o brand marketingu i komunikacji marki: